همزمان با فرارسیدن سالروز عاشورای حسینی در دهم محرم الحرام، بارگاه حضرت علی(ع) در تمامی واحدهای این آستان برای استقبال از زائران عزادار آماده و محوطه بیرونی حرم مطهر علوی با فرش‌های قرمز مفروش می‌شود.

حرم امام علی(ع) در آستانه عاشورای حسینی سرخ‌پوش شد

به نقل از تارنمای العتبة العلویة، طبق سنت هر ساله دبیرخانه آستان مقدس علوی، به منظور ارائه بهترین خدمات به موکب‌های عزاداری امام حسین(ع) در روز عاشورای حسینی، بخش بیرونی حرم حضرت علی(ع) را با فرش‌های قرمز مفروش می‌کند.

ارائه خدمات یکپارچه

حیدر العیساوی، دستیار رئیس اداره امور خدماتی با اعلام این خبر گفت: بخش خدمات بیشترین سهم را داشته است زیرا طرح خدمات یکپارچه‌ای را برای حمایت از دسته‌های عزاداری در ۱۰ روز اول محرم الحرام آماده کرده است. این طرح شامل برداشتن فرش از مجاورت حرم شریف و پوشاندن مجدد آن با (نایلون و فرش قرمز) جهت آمادگی برای پذیرایی از دسته‌های عزاداری از روز هفتم تا دهم ماه محرم است. 

پشتیبانی از ۱۰۰ موکب عزادار 

وی افزود: مساحت پیش‌بینی شده برای مراسم بیش از ۲۵ هزار متر مربع (فرش قرمز) است و علاوه بر آن طرح ویژه‌ای برای حمایت از موکب‌های عزادار حسینی آغاز شده که شامل تأمین آب آشامیدنی و مواد شوینده است، چراکه تعداد آنها به بیش از ۱۰۰ موکب می‌رسد.

تجهیز موکب‌های حسینی 

العیساوی تصریح کرد: موکب‌ها مجهز به کولر، کانتینر، کیسه زباله و برخی ملزومات دیگر هستند و علاوه بر آن بسته‌های بهداشتی برای خدمات‌رسانی به زائرین، وجود دارد و مراکز درمانی در مجاورت حرم مطهر هم با ارائه امور لجستیکی از قبیل لوازم مورد نیاز و کادر درمان مستقر در طول مدت ایام عزاداری به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی موکب‌های حسینی در حرم مطهر و همچنین معاونت پشتیبانی آستان علوی، محل برگزاری آیین‌های عزاداری، شن و ماسه و مواد نایلونی قرار می‌گیرد و برای پذیرایی از موکب‌ها و اجرای مراسم عزاداری به سیستم‌های خنک‌کننده هوا مجهز می‌شود. 

این تلاش‌ها در چارچوب اهتمام حرم مطهر علوی برای ارائه بهترین خدمات به زائران عزادار و گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) انجام می‌گیرد.

در ادامه تصاویری از مفروش شدن محوطه خارجی حرم حضرت علی(ع) را با کف‌پوش‌های قرمز مشاهده می‌کنید:

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.